Far East - Menanti di Barzakh Mediafire Link



Artist:
Far East

Title:
Menanti di Barzakh

Lyric:
Ku merintih
Aku menangis
Ku meratap
Aku mengharap

Ku meminta dihidupkan semula
Agar dapat kembali ke dunia nyata

Perjalanan ruhku
Melengkapi sebuah kembara
Singgah di rahim bonda sebelum menjejak ke dunia

Menanti di barzakh sebelum berangkat ke mahsyar
Diperhitung amalan
Penentu syurga atau sebaliknya

Tanah yang basah berwarna merah
Semerah mawar dan juga rindu

Tujuh langkah pun baru berlalu
Seusai talqin bernada syahdu
Tenang dan damai di pusaraku
Nisan batu menjadi tugu
Namun tak siapa pun tahu resah penantianku

Terbangkitnya aku dari sebuah kematian
Seakan kudengari tangis mereka yang

kutinggalkan
Kehidupan di sini bukan suatu khayalan
Tetapi ia sebenar kejadian

Kembali ruh kembali
Kembalilah ke dalam diri
Sendirian sendiri
Sendiri bertemankan sepi

Hanya kain putih yang membaluti tubuhku
Terbujur dan kaku jasad di dalam keranda kayu
Ajal yang datang di muka pintu
Tiada siapa yang memberitahu
Tiada siapa pun dapat hindari
Tiada siapa yang terkecuali

Lemah jemari nafas terhenti
Tidak tergambar sakitnya mati
Cukup sekali tak sanggup untuk kumengulangi

Jantung berdegup kencang menantikan malaikat datang
Menggigil ketakutan gelap pekat di pandangan
Selama ini diceritakan kini aku merasakan
Di alam barzakh jasad dikebumikan

Ku merintih
Aku menangis
Ku meratap
Aku mengharap

Ku meminta
Dihidupkan semula
Agar dapat kembali ke dunia nyata

Download Link:
http://www.mediafire.com/?yezk2kztonj
Minus One: http://www.mediafire.com/?enyyey11wml


//Original entry from Nasyid For Us

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Lorem Ipsum

  © Nasyid For Us 2009-2011 Hidup Berbakti.

Back to TOP